Zwanger, bevallen, verloskundige, almere, fitness

Zwanger of net bevallen? Train met PowerMama.

Zwanger, bevallen, verloskundige, afvallen, fitness, almere

PowerMama is een geregistreerd licentieprogramma dat ontwikkeld is door Core Academy. De trainingen worden gegeven door gecertificeerde pre- en postnataal fitness specialisten die door Core Academy zijn opgeleid. Alleen organisaties met een actieve licentie mogen de naam, het woordmerk en het beeldmerk gebruiken. Meer informatie: www.coreacademy.nl.

Sporten als je zwanger bent en na de bevalling

Veel vrouwen willen als ze zwanger zijn, blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.
Hoe doe je dat? Wij bieden in samenwerking met de Core Academy de PowerMama trainingen aan onder de naam ZwangerFit, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Onze drijfveer

Wij zien regelmatig dat vrouwen rondlopen met klachten en blessures die zij hebben overgehouden aan de zwangerschap. Denk aan urineverlies, bekkenklachten, rugklachten en verminderde kracht in de buikspieren.
Dit soort klachten beïnvloedt niet alleen het sportplezier en de sportprestaties maar ook de kwaliteit van leven en het alledaagse functioneren. Door onder de juiste begeleiding te trainen kun je pijn en ongemak voorkomen of verminderen en daar zetten wij ons met liefde voor in. De gemiddelde personal trainer of coach heeft weinig tot niets geleerd over training tijdens en na de zwangerschap, simpelweg omdat reguliere sportopleidingen deze kennis niet aanbieden. Wij bieden deze kennis wel; kort en bondig, no nonsens en praktijkgericht.

Waarom deelnemen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van ZwangerFit wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.
Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Daarnaast laten we je kennismaken met verschillende fitnessoefeningen. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Wat houdt het in?

De ZwangerFit-trainingen richten zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met verschillende fitnessoefeningen zoals de squat, shoulder press etc. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie?

Onze ZwangerFit trainingen van PowerMama zijn voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan fitness (of een andere sport) doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Wanneer?

Onze trainingen vinden plaats op iedere dinsdag vanaf 18.45 – 19.45 uur. En op vrijdag en zaterdag van 9.00 – 10.00 uur. Kom je voor het eerst? Kom dan graag een kwartiertje eerder voor een kort intakegesprek.

Waar?

Bij LadiesFit op de Markerkant 16-04E in Almere-stad. Tegenover de Esso en naast de Jumper. Het is ook mogelijk om 1 op 1 training te krijgen als je zwanger bent of bevallen. Klik hier voor meer informatie.

Aanmelden en vragen

Wil je je direct aanmelden? Vul dan het onderstaande inschrijfformulier in.

Graag 15 minuten van tevoren komen wanneer het de eerste keer is, dan houden we een kort intakgesprek.
Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *